Segítünk, hogy jogtiszta és előnyös szerződést kössetek!
Minden ingatlan adásvételi szerződés kötelező eleme az ügyvédi ellenjegyzés. Ügyvédi ellenjegyzés nélkül a szerződés semmis, vagyis olyan, mintha létre sem jött volna, jogilag nincs semmilyen hatása és így arra sem alkalmas, hogy az ingatlan-nyilvántartásban a tulajdonjog-változást átvezessék. Ez azt is jelenti, hogy önmagában a legprofibb ingatlan adásvételi szerződés minta sem elegendő ahhoz, hogy ingatlant adjunk el vagy vegyünk.
Amellett, hogy nem köthető ingatlan adásvételi szerződés ügyvéd nélkül, nagyon ritka az a jogász, aki hajlandó lenne hozott mintaszerződést ellenjegyezni. Ennek számos oka van, amelyek a te érdekedet is szolgálják. A legtöbb esetben kérdéses, hogy az ingatlan adásvételi szerződés minta új ptk alapján készült és aktuális, vagy elavult és jogi problémákat szülne a használata. Egy-egy ilyen dokumentum frissítése, ellenőrzése pedig sokkal több munka, mint ügyvédi irodánk saját, gondozott és rendszeresen használt szerződés tervezeteit használni, melyek sikerességében és hatékonyságában ráadásul biztosak vagyunk. Nem érdemes tehát hosszú órákat bíbelődni egy-egy ingatlan adásvételi szerződés minta szerkesztgetésével és kitöltésével, vagy sokáig kutakodni utánuk az interneten. Ez az ügyvéd munkadíját nem fogja befolyásolni.
Természetesen mi is több tervezettel dolgozunk, és mindig az adott adásvételhez legmegfelelőbbet vesszük alapul. Egy telek adásvételi szerződés más, mint egy garázs adásvételi szerződés minta, és külön részt érdemel, ha terhelt ingatlanról van szó, vagy valakinek elővásárlási joga van. De ha banki hitelből történik a kifizetés, akkor is az adott bank procedúrájához illeszkedő tervezethez nyúlunk. Ezeket igazítjuk aztán az adott ingatlan adásvétel körülményeihez, hogy a végeredmény egy teljesen egyedi, testre szabott ingatlan adásvételi szerződés legyen, amely mindkét szerződő fél számára a legelőnyösebb megoldást foglalja írásba.
Az ügyvédi díjat a magyar gyakorlatban általában a vevő állja, ám ez koránt sem jelenti, hogy az ügyvéd csak az ő érdekében járna el. Munkánk során alapfeltétel, hogy minden jogszabálynak eleget tegyünk, és ez csak akkor lehetséges, ha mindkét fél érdekeit és helyzetének sajátosságait figyelembe vesszük, legyen az kiskorúság, házastársak szerepe, stb.
Az adásvételi szerződés megkötését alapos munkával készítjük elő, mialatt a szükséges dokumentumokat és adatokat is időben bekérjük tőletek. Mire tehát sor kerül az aláírásra, a legtöbb adatot már ismerjük, ott csak az azonosításodat szolgáló dokumentumokra lesz szükség.
Milyen dokumentumokra van szükség a szerződéskötéshez?
Mit hozz magaddal az aláírásra?
Bár minden ingatlan adásvételi szerződés egyedi, a kötelező tartalmi elemeik megegyeznek. Így akár lakás adásvételi szerződésről, akár telek adás vételről van szó, az alábbiakat mindenképpen tartalmaznia kell egy érvényes dokumentumnak:
Milyen dokumentumokra lehet még szükség?