A SOK LEHETŐSÉG KÖZT NEM TUDOD ELDÖNTENI, SZÁMOTOKRA

Milyen az ideális ingatlan adásvételi szerződés?

Segítünk, hogy jogtiszta és előnyös szerződést kössetek!

Minden ingatlan adásvételi szerződés kötelező eleme az ügyvédi ellenjegyzés. Ügyvédi ellenjegyzés nélkül a szerződés semmis, vagyis olyan, mintha létre sem jött volna, jogilag nincs semmilyen hatása és így arra sem alkalmas, hogy az ingatlan-nyilvántartásban a tulajdonjog-változást átvezessék. Ez azt is jelenti, hogy önmagában a legprofibb ingatlan adásvételi szerződés minta sem elegendő ahhoz, hogy ingatlant adjunk el vagy vegyünk.

Miért nem írunk ingatlan adásvételi szerződés minta alapján szerződést?

Amellett, hogy nem köthető ingatlan adásvételi szerződés ügyvéd nélkül, nagyon ritka az a jogász, aki hajlandó lenne hozott mintaszerződést ellenjegyezni. Ennek számos oka van, amelyek a te érdekedet is szolgálják. A legtöbb esetben kérdéses, hogy az ingatlan adásvételi szerződés minta új ptk alapján készült és aktuális, vagy elavult és jogi problémákat szülne a használata. Egy-egy ilyen dokumentum frissítése, ellenőrzése pedig sokkal több munka, mint ügyvédi irodánk saját, gondozott és rendszeresen használt szerződés tervezeteit használni, melyek sikerességében és hatékonyságában ráadásul biztosak vagyunk. Nem érdemes tehát hosszú órákat bíbelődni egy-egy ingatlan adásvételi szerződés minta szerkesztgetésével és kitöltésével, vagy sokáig kutakodni utánuk az interneten. Ez az ügyvéd munkadíját nem fogja befolyásolni.

Hogyan készítünk rátok szabott ingatlan adásvételi szerződést?

Természetesen mi is több tervezettel dolgozunk, és mindig az adott adásvételhez legmegfelelőbbet vesszük alapul. Egy telek adásvételi szerződés más, mint egy garázs adásvételi szerződés minta, és külön részt érdemel, ha terhelt ingatlanról van szó, vagy valakinek elővásárlási joga van. De ha banki hitelből történik a kifizetés, akkor is az adott bank procedúrájához illeszkedő tervezethez nyúlunk. Ezeket igazítjuk aztán az adott ingatlan adásvétel körülményeihez, hogy a végeredmény egy teljesen egyedi, testre szabott ingatlan adásvételi szerződés legyen, amely mindkét szerződő fél számára a legelőnyösebb megoldást foglalja írásba.

Az ügyvédi díjat a magyar gyakorlatban általában a vevő állja, ám ez koránt sem jelenti, hogy az ügyvéd csak az ő érdekében járna el. Munkánk során alapfeltétel, hogy minden jogszabálynak eleget tegyünk, és ez csak akkor lehetséges, ha mindkét fél érdekeit és helyzetének sajátosságait figyelembe vesszük, legyen az kiskorúság, házastársak szerepe, stb.

NE LEGYEN NYOMASZTÓ ÉS BONYOLULT AZ INGATLANELADÁS!

Hívj minket, és segítünk stressz mentessé tenni a folyamatot!

Vagy írj nekünk facebookon vagy E-mailen!

Az ingatlan adásvételi szerződéshez milyen dokumentumokra van szükség?

Az adásvételi szerződés megkötését alapos munkával készítjük elő, mialatt a szükséges dokumentumokat és adatokat is időben bekérjük tőletek. Mire tehát sor kerül az aláírásra, a legtöbb adatot már ismerjük, ott csak az azonosításodat szolgáló dokumentumokra lesz szükség.

Mit kell tudnod a vallomástételről?

Milyen dokumentumokra van szükség a szerződéskötéshez?

  • Társasházi ingatlanok esetében szükség lehet a társasház alapító okiratára, esetlegesen a szervezeti és működési szabályzatára.
  • Energetikai tanúsítványra
  • Igény esetén szükséges lehet annak igazolása, hogy szolgáltatási díjhátralék nem tartozik az ingatlanhoz, tehát minden közmű és szolgáltatási díj kifizetésre került. Ezt általában nullás számlákkal, egyenlegekkel lehet igazolni.
  • Amennyiben az ingatlan tulajdoni lapján olyan teher található, melynek alapja egyébként már nem áll fenn – például olyan jelzálog, melyre a pénzkölcsönt időközben visszafizették, vagy egy időközben elhunyt személyt illető özvegyi jog -, úgy szükség lehet igazolni ezek elavultát. Az előbbi példáknál maradva, ez lehet a bank törlési engedélye, vagy az elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonata.

Mit hozz magaddal az aláírásra?

  • érvényes személyi, ennek hiányában útlevél vagy jogosítvány, mely
  • személyazonosításra alkalmas
    lakcímkártya
  • adókártya a magánszemélyek adóazonosító jelével
Nem feltétlenül tudsz személyesen megjelenni?

Ügyvédi irodánkkal online is intézheted az ingatlanjogi lépéseket!

Vagy írj nekünk facebookon vagy E-mailen!

Mi az ingatlan adásvételi szerződés tartalma és mik a kötelező elemei?

 Bár minden ingatlan adásvételi szerződés egyedi, a kötelező tartalmi elemeik megegyeznek. Így akár lakás adásvételi szerződésről, akár telek adás vételről van szó, az alábbiakat mindenképpen tartalmaznia kell egy érvényes dokumentumnak:

  • Szerződő felek megnevezése, beleértve nem csak az eladó(ka)t és a vevő(ke)t, de az esetleges haszonélvezőket és egyéb jogosultakat is.
  • Fenti személyek természetes személyazonosító adatai, személyi száma, illetve adóazonosító jele (amennyiben van).
  • Az adásvételi szerződés tárgyát képező ingatlan pontos – helyrajzi számmal azonosított – megjelölése.
  • Vételár
  • Eladó nyilatkozata a tulajdonjog bejegyzési engedély megadásáról, vagy annak letétbe helyezéséről.
  • Az energetikai tanúsítvány száma
  • A vételár banki hitelből történő finanszírozása esetén a szerződésnek tartalmaznia kell a bank által elvárt nyilatkozatokat is.
  • A felek aláírása minden oldalon.
  • A keltezés helyének és idejének megjelölése.
  • Ügyvédi ellenjegyzés.

Milyen dokumentumokra lehet még szükség?

  • Nullás igazolás
Banki hitelből vásárolsz ingatlant?

Hívj minket, és segítünk, hogy elsőre sikerüljön minden papírmunka!

Vagy írj nekünk facebookon vagy E-mailen!